2008年5月7日星期三

你快乐吗?我很快乐!


 


食物没有好不好吃之分


 


你的蜜糖。。可能是。。我的毒药


 


我的毒药。。可能是。。你的蜜糖


 


常做的当然好吃


 


有些第一次做,感觉 so so  。。。。


 


有些吃了还打了几天冷颤。。。


 


不过,有时回想,还是快乐的


 


以下关于~快乐~是好朋友mail的,觉得蛮有意思,送给大家


 



 




~做了N次,我家宝贝最爱的金黄牛奶蒸糕~


 



 


 


在心里


   养了一只叫    快乐     恐龙


I Keep a dinosaur named “Happy” in my mind.


 


     好大     好大


It is so large


 


     无所不在


It exists everywhere


 


每一天     都会找    快乐    玩一玩


I will play with Happy everyday


 


抱一抱   


Hug it,


 


亲一亲   


Kiss it,


 


白天            抓迷藏


Play hide-and-seek with it in the daytime


 


晚上  就和   快乐    睡在一起


Sleep with Happy at night


 





 


有时候   我会抢在    快乐    的前面    享受生命


Sometimes,


I will enjoy lives before happy


   心情不好时  我可能连   快乐   的尾巴   都抓不住 


But I may not be able to grasp the tail of


Happy when I am in a bad mood


 


我喜欢   快乐   唱唱歌


I like Happy singing


 


也喜欢   快乐   跳跳舞


And I like Happy dancing, too


 


我更喜欢   快乐    自由自在的    飞翔


I prefer Happy flying freely and unrestrainedly


 





~朋友的最爱,加入西梅的肉桂卷~




 


   最怕   快乐   不快乐


I am almost afraid of that Happy is not happy


 


闹憋扭


It cannot get along well with others


 


躲起来  


And then it hides


 





 


说也奇怪    如果我    生气


快乐  就会   肚子痛


It is very strange that


Happy will have a stomachache if I am angry


 


 


如果我   胡思乱想


快乐  就会变得   好小   好小


If I think confusedly


Happy will become smaller and smaller


 


如果我   哭了  快乐  也会   不见了


If I cry….Happy will disappear, too


 



 




~ 咸口味的火腿薯仔满芬,好难下咽, 那味道和口感一吃难忘,哈哈~



 


所以   我每天


都要保持    好心情


So I have to keep in a good mood everyday


 


    胡思乱想


Do not think confusedly


 


常常   微笑


Smile very often


 


这样我就可以    随时随地  看得到    快乐


Then I can see Happy in anytime and everywhere


 


享受   快乐


Enjoy Happy


 



偶尔  我会和   家人  一起拥有    快乐


Sometimes, I will keep Happy with families


 


    朋友  一起分享    快乐


Share Happy with friends


 


其实  快乐   的相反   应该还是   快乐


Actually, the opposite of Happy


Should still be Happy


 



 




 


真正的快乐  就是  活在当下


The truly Happy is to live at the present time


 


简简单单的   呼吸


Breathe simply


 


轻轻松松的   生活


Live relaxedly


 


身体  保持   健健康康


Keep health physically


 


心灵  保持   舒舒服服


Keep comfort mentally


 





~肉碎内馅的QQ地瓜包,呃。。So So ~



真正的快乐  就是  找到    自己



The truly happy is to find yourself out


 


   自己   的主人 



Be the owner of yourself


 


   自己



Love yourself


 


      别人  



Love others as well


 


自己   发光



Let yourself be Shining


 








 


 


 


 


 


3 条评论:

  1. 那黃金牛奶蒸糕看起來真的很棒很好吃呢!!!我盯著他看了好久好久呀!!
    [版主回覆05/08/2008 08:52:19]这真的真的香甜好吃
    别再盯了,配方在这 金黄香甜~炼乳蒸糕

    回复删除
  2. 這歌詞裡,真有意思!
    沒錯,做自己的主人,才會快樂!
    jenny,一起加油~~~要快樂喲!
    [版主回覆05/09/2008 10:26:15]烦时,看看这还蛮能舒解心情的,大家一起努力吧!

    回复删除
  3. jenny把快樂也分享給我們了
    [版主回覆05/15/2008 11:41:13]就像Carol 无私的分享美味料理一样
    我们都觉得好快乐!谢谢你

    回复删除